wtorek, 24 czerwca 2014

Oprogramowania

Oprogramowania komputerowego, oprogramowania, albo po prostu, znany również jako programów komputerowych jest niematerialne składnik komputerów. Oprogramowanie komputerowe kontrastuje ze sprzętu komputerowego, który jest elementem fizycznym komputerów. Sprzęt i oprogramowanie komputerowe wymagają siebie nawzajem i nie mogą być faktycznie stosowane bez drugiego.
Oprogramowanie komputerowe zawiera wszystkie programy komputerowe, niezależnie od ich architektury; na przykład, pliki wykonywalne, biblioteki i skrypty są programy komputerowe. Mimo, że dzieli ich wzajemne właściwości: Oprogramowanie składa się z wyraźnie określonych instrukcji, które po wykonaniu, zobowiązuje sprzęt do wykonywania zadań, do których jest on przeznaczony. Oprogramowanie jest przechowywane w pamięci komputera nie może być dotykana, jak model 3D pokazano na rysunku, nie może być dotykana.
Na najniższym poziomie, kod wykonywalny składa się z instrukcji w języku maszynowym dotyczącego konkretnego procesora - zazwyczaj jednostkę centralną (CPU). Język Maszyna składa się z grup wartości binarnych oznaczający instrukcji procesora, które zmieniają stan komputera ze stanu poprzedniego. Na przykład, instrukcja może zmieniać wartość zapamiętana w określonej komórce pamięci wewnątrz komputera - efekt, który nie jest bezpośrednio zauważalne dla użytkownika. Instrukcja może również (pośrednio) spowodować coś do stawienia się na wyświetlaczu systemu komputerowego - zmiany stanu, które powinny być widoczne dla użytkownika. Procesor wykonuje instrukcje w kolejności, w jakiej są, o ile nie jest zobowiązana do "skoku" do innej instrukcji, lub przerwane.
Program jest zazwyczaj napisany w językach programowania wysokiego poziomu, które są łatwiejsze i bardziej efektywne w użyciu dla ludzi (bliżej do języka naturalnego) niż język maszynowy. Języki wysokiego poziomu są opracowywane i interpretowane na język maszynowy kodu wynikowego. Oprogramowanie może być również napisane w języku asemblera na niskim poziomie, Zasadniczo, niejasno mnemonicznego reprezentacji język maszynowy za pomocą alfabetu języka naturalnego. Asembler jest przekształcany w kod obiektu poprzez asemblerze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.